piątek, 25 stycznia 2013

Przepis na tartę bananową


Na szczęście powoli zbliża się wiosna, bo tej zimy mój organizm dopomina się niesamowitej ilości kalorii i tak jak nigdy nie piekłam ciast, tak tej zimy mam już parę na swoim koncie. 

Ostatnie ciasto było inspirowane imprezą niespodzianką, na którą zobowiązałam się przynieść jakiś smakołyk. Niestety finalnie nie trafiło na imprezę z powodu kilku zawodowych perypetii. Jednak już za parę dni szykuje się kolejne spotkanie więc tym razem nie zawiodę i ugoszczę uczestników wieczoru tartą bananową.



Przepis podpatrzyłam na blogu Make Life Easier. Ciasto jest bardzo proste w wykonaniu i nie zajmuje dużo czasu, a smakuje wyśmienicie. Niestety podejrzewam, że jest bardzo kaloryczne, co nie ucieszy żadnej z dam, które obecnie przebywają na diecie, a w końcu zbliża się wiosna i czas najwyższy pomyśleć o ograniczaniu kalorii ;)

Składniki:

  • 250 g herbatników pełnoziarnistych
  • 4 banany
  • 50 g miękkiego masła
  • 1 puszka masy kajmakowej (400 g)
  • 2 łyżki cukru pudru (ja użyłam brązowego cukru)
  • 200 ml śmietany kremówki (30% lub 36%)

Herbatniki kruszymy za pomocą miksera. Następnie dodajemy masło i łączymy w jedną masę. Smarujemy formę do tarty masłem i przekładamy herbatniki ubijając starannie łyżką. Ciasto wkładamy na ok. 30 minut do lodówki.


W małym garnku podgrzewamy masę kajmakową i wylewamy ją na ciasto z herbatników.



Następnie dodajemy pokrojone w plasterki banany.





Na sam koniec ubijamy śmietanę z cukrem i przekładamy na ciasto.


Tym sposobem ciasto jest gotowe i można od razu go spróbować ;)


Ciasto jest bardzo słodkie, ale naprawdę pyszne ;)

Smacznego!





8 komentarzy:

  1. chętnie zasłodziłabym się takim ciachem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A w tym przypadku wystarczy tylko jeden kawałek ciasta by skutecznie się nim zasłodzić ;)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. To zachęcam do zrobienia tarty, bo jest idealna na niedzielne popołudnie ;)

      Usuń
  3. Widziałam już to ciasto na MLE i przeraziłam się ilością słodyczy nawet w jednym takim kawałku :)). Ale wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nawet nie chce wiedzieć ile kawałek tego ciasta ma kalorii, bo bym się zupełnie załamała ;)

      Usuń
  4. No i znalazłam go u Ciebie, widzę, że zawsze się udaje i świetnie wygląda :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podoba mi się Twój pomysł z dekoracją z kruszonej czekolady. Następnym razem zastosuje ją u siebie ;)

      Usuń