czwartek, 27 grudnia 2012

Weranda Family - niezapomniany klimat i smak

Poznań - moje rodzinne miasto - kojarzy mi się z wieloma rzeczami - spokojem, harmonią, rodziną, przyjaciółmi, odpoczynkiem. Od ponad trzech lat (jak szybko ten czas ucieka) mieszkam w Warszawie. Po drodze wiele razy podejmowałam decyzję, by wrócić do swojego miasta, ale póki co moim miastem do życia jest Warszawa - miasto uciekającego czasu, szalonej pogoni, miasto, do którego trzeba się przyzwyczaić, by zacząć się z nim zaprzyjaźniać.
 
Tak więc od trzech lat przyjeżdżam do Poznania na weekendy oraz na Święta. Za każdym razem jak tu jestem odwiedzam swoje ulubione miejsca, a jest ich kilka. Dzisiaj jednak przedstawię Wam miejsce, które odwiedzam za każdym razem, gdy zawitam do swojego rodzinnego miasta.
 
Jest to miejsce, do którego przychodzę na późniejsze śniadania, bo jestem raczej śpiochem, spotykam się z przyjaciółmi, popijam ulubioną zieloną herbatę z konfiturami pomarańczowymi razem z moją mamą, a czasami przychodzę tutaj, by po prostu chwilę pobyć samej ze swoimi myślami i napić się wody pełnej owoców lub pysznej kawy.
 
 
 
 
 
Tym miejscem jest sieć trzech restauracji - Weranda Family.
 
Zielona Weranda znajduje się w budynku starego hotelu Bazar tuż obok Starego Rynku i jest moim ulubionym miejscem na wiosnę i lato, gdy można zasiąść na ogródku. Ogródek zdobią zioła, lawenda, kwiaty i kolorowe lampiony.
 
 
 
 
 
 
Weranda Caffe to restauracja mieszcząca się zaraz obok poznańskiej Fary i można wpaść tutaj na sałatkę lub solidną porcję ciasta.
 

Weranda Lunch&Wine to najmłodsza z sióstr, która powstała około rok temu w Starym Browarze i najbardziej miejska w swym charakterze. Za każdym razem, gdy tu jestem zmieniają się dekoracje, ale atmosfera i pyszne menu cały czas pozostaje to samo.
 
 
 


 
 
Wszystkie trzy restauracje znane są z herbacianych wariacji podawanych z konfiturami w różnych smakach oraz kremowego sosu vinaigrette, który podawany jest do sałatek oraz menu lunchowego. Niestety sos jest pilnie strzeżoną tajemnicą i nic dziwnego, gdyż jest przebojem kulinarnym tego miejsca.
 
Jak tylko będziecie w Poznaniu koniecznie odwiedźcie, którąś z restauracyjnych sióstr. Panuje tutaj niezapomniany klimat, wyjątkowe dekoracje zdobią każde z miejsc, a kuchnia jest po prostu mistrzowska.
 
 
 



 
 







3 komentarze:

  1. Poznań ma też szczególne miejsce w moim życiu, ale wtedy tej sieci nie było ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo Poznań jest szczególny ;) Jak tylko odwiedzisz to miasto koniecznie zajrzyj do którejś Werandy. Pokochasz to miejsce od razu ;)

      Usuń
  2. Uwielbiam odwiedzać takie klimatyczne restauracje. W Poznaniu jeszcze nigdy nie byłam, ale mam nadzieję niedługo odwiedzić i zaszyć się w jednym z tych fajnych miejsc :)

    OdpowiedzUsuń