poniedziałek, 26 listopada 2012

owładnięci uczuciami, emocjami i namiętnościami, czyli Anna Karenina na ekranie filmowym.

 
Poniedziałkowy wieczór postanowiłam spędzić z przyjaciółką w kinie. Wybór nie był łatwy, bo ostatnio na ekrany kinowe weszło kilka nowości. Pomyślałam jednak, że skoro w damskim towarzystwie, to dobrze by było pójść na film z serii tych romantycznych. Padło na Annę Kareninę.
 
Przyznaję się od razu, że ani nie czytałam książki, ani nie oglądałam żadnej wcześniejszej ekranizacji tej głośnej powieści Lwa Tołstoja. Jedyne informacje jakie posiadałam to trailer, na który trafiłam będąc ostatnio na "Pokłosiu". Trailer, który mnie zaciekawił już po pierwszych scenach i był naprawdę dobrą zapowiedzią. Niestety opinie, które słyszałam skłaniały się ku temu, że ten film nie będzie niczym nowym, nie zaskoczy, nie porwie...
 
I cóż... mnie porwał. Porwał całą mnie. Począwszy od aktorów (głównie niesamowita w swojej roli Keira Knightley!), poprzez niesamowicie wierne odtworzenie klimatu tamtych czasów w najdrobniejszym szczególe - stroje, fryzury, scenografia, akcent - chapeau bas!, aż po świat emocji, uczuć, namiętności.... pożądania, lęku, złości .... nienawiści i miłości.
 
warto. naprawdę warto. choć polecam głównie kobietom, których na sali kinowej było 98% :)
 
 




 
 
* zdjęcia zostały pobrane ze strony filmweb.pl
 

 

5 komentarzy:

  1. jest lepszy od wersji z Sophie Marceau ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Jo, nie oglądałam wersji z Sophie Marceau, więc ciężko mi porównać :(

    OdpowiedzUsuń
  3. fajnie, że napisałaś o tym filmie, bo właśnie zamierzałam się na niego wybrać, a tylko mnnie utwierdziłaś, że warto

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie ogladalam wersji Z Keira ale za to kocham ta z Sophie. bede musiala zobaczyc bo wg mnie Sophie pasuje bardziej aby byc pieknośćia rosyjska niz Keira, ale moze cos sie zmeni gdy ogladne.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Kaś, bardzo się cieszę :) daj znać jakie będą Twoje wrażenia!

    Ola, wersja z Keirą jest bardziej hmm... 'nowoczesna'? i jak dla mnie pasuje świetnie. Podziel się jak obejrzysz :)

    OdpowiedzUsuń